Iveco / Samochody nowe / Pojazdy terenowe / KLASA CIĘŻKA (>=16 t) / Nowy TRAKKER / Wysoki poziom niezawodności / Wydajność: mieszany hamulec silnikowy i ECAS

Wydajność: mieszany hamulec silnikowy i ECAS

CEB — mieszany hamulec silnikowy

Rozwiązanie o nazwie CEB czyli mieszany hamulec silnikowy (ang. Combined Engine Brake) to wspomagany hamulec silnikowy, łączący w swojej konstrukcji dwie czynności: dekompresję oraz dławienie spalin. Jego działanie polega na wykorzystaniu zaworu motylkowego, który umieszczony jest w kolektorze wydechowym, wytwarzającym ciśnienie zwrotne gazów wydechowych, które z kolei jest wykorzystywane do zwalniania obrotów silnika i zwiększania siły hamowania.

Zawór upustowy: większy moment obrotowy, niższe zużycie paliwa, poprawiona niezawodność
Konstrukcja turbiny i zintegrowanego zaworu upustowego umożliwia wytwarzanie wyższego ciśnienia doładowania nawet przy niskich obrotach silnika, co optymalizuje moment obrotowy i poprawia ekonomikę zużycia paliwa. Jednak z chwilą osiągnięcia maksymalnego ciśnienia doładowania (odpowiadającego wysokim obrotom) niezbędna jest mechaniczna ochrona silnika i samej turbiny.

Zadanie to spoczywa na układzie zaworu upustowego, który ogranicza ciśnienie w turbinie i utrzymuje je na stałym poziomie, stopniowo uwalniając nadmiar gazów bezpośrednio do kolektora wylotowego.

Turbina ze zmienną geometrią: większa moc bez turbodziury

System turbodoładowania ma znaczący wpływ na osiągi silnika, zapewniając przy tym znaczne przyspieszenie, płynny przyrost mocy i wyższe parametry wydajnościowe. Poprawia również komfort jazdy, eliminując tzw. turbodziurę, ponieważ silnik zawsze reaguje natychmiastowo na sygnał wysyłany za pośrednictwem pedału przyspieszenia.
Dzięki elektronicznemu systemowi sterowania turbina o zmiennej geometrii dostosowuje swoją charakterystykę do obrotów silnika. Dzięki ruchom wirnika sprężarka dostosowuje się do objętości wchodzących spalin, zapewniając optymalną kontrolę ciśnienia doładowania.

ECAS — elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne

ECAS to skrót od Electronically Controlled Air Suspension, co oznacza elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne. Elektronicznie sterowane zawieszenie zapewnia maksymalny komfort prowadzenia i prawidłowe zestrojenie pojazdu niezależnie od prędkości, ładunku czy rodzaju nawierzchni. Reguluje ono też ciśnienie hamowania, dostosowując je do nacisku na osie.

NOWY TRAKKER SPOT

Zamknij