Nowy Eurocargo: osiągi i elastyczność

​Większa elastyczność, niższe zużycie paliwa

NOWY EUROCARGO JEST DOSTĘPNY Z DWOMA NOWYMI SILNIKAMI CZTEROCYLINDROWYMI O MOCY 160 i 190 KM, ZAPROJEKTOWANYMI SPECJALNIE DO EKSPLOATACJI W MIEŚCIE. Moment obrotowy i moc zostały zoptymalizowane pod kątem typowych warunków jazdy w mieście. Dzięki zastosowaniu nowych tłoków i wtryskiwaczy, współczynnik sprężania wzrósł z 17:1 do 18:1 co spowodowało wraz ze zwiększeniem elastyczności nowej turbosprężarki wzrost momentu obrotowego powyżej 1200 obr./min o około 8%. Dwa nowe silniki rozwijają obecnie 680 Nm (wersja 160 KM) lub 700 Nm (wersja 190 KM) i osiągają moc maksymalną już przy 2200, a nie przy 2500 obr./min.

To z kolei istotnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa w cyklu miejskim oraz w trakcie przyspieszania.

SILNIKI NOWEGO EUROCARGO to jednostki wysokoprężne Tector 5 (4 cylindry, 4,5 litra pojemności) oraz Tector 7 (6 cylindrów, 6,7 litra). Występują one w 7 odmianach różniących się mocą od 160 do 320 KM i dysponują maksymalnym momentem obrotowym do 1100 Nm. Silnik przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG) osiąga moment obrotowy 750 Nm i moc 204 KM.

Silniki te współpracują ze skrzyniami manualnymi o 6 lub 9 przełożeniach, 6- lub 12 biegowymi skrzyniami zautomatyzowanymi lub automatycznymi ze zmiennikiem momentu obrotowego.

Specjalny system oczyszczania spalin IVECO HI-SCR charakteryzuje się niewielką masą, dużą wydajnością i eliminuje przerwy w pracy związane z procedurą regeneracji niezbędną w przypadku konkurencyjnych modeli z układami EGR+SCR.

REGENERACJA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH (DPF) JEST PASYWNA, CIĄGŁA I CAŁKOWICIE ZAU TOMATYZOWANA. Oznacza to, że odbywa się ona bez udziału kierowcy. Nie są także potrzebne techniczne przerwy w eksploatacji pojazdu, a podzespoły układu nie rozgrzewają się do wysokich temperatur, co zwiększa ich niezawodność.

Eurocargo

Eurocargo

Zamknij