HI-OSIĄGI

Większa pojemność i wyższy moment obrotowy przy niezmienionym zużyciu paliwa

Silniki Euro VI w nowym STRALISIE mają większą pojemność i wyższy moment obrotowy przy niezmienionym zużyciu paliwa. To zasługa unikatowego systemu HI-eSCR opatentowanego przez FPT INDUSTRIAL, który jest najnowocześniejszym rozwiązaniem w technologii silników przeznaczonych do intensywnej eksploatacji.

Dzięki znakomitej efektywności katalizatora HI-eSCR nowy STRALIS jest jedynym ciężkim pojazdem na rynku, który spełnia wymagania normy Euro VI bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR).

Silniki te są także wyposażone w nową, elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii (EVGT).

Iveco Stralis

System HI-eSCR (stosowany wyłącznie przez IVECO) jest jedyną dostępną obecnie technologią pozwalającą utrzymać zużycie paliwa w silnikach spełniających wymagania normy Euro VI na poziomie zużycia paliwa w silnikach Euro V (bez stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR), który powoduje zwiększenie zużycia paliwa średnio o 3%).

W porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi przez konkurencję silniki Cursor z HI eSCR mają szereg zalet, takich jak:

  • mniejsze wymiary i mniejsza masa (tylko jeden system usuwania tlenków azotu (NOx) za silnikiem i brak EGR umożliwia uzyskanie lepszych osiągów z mniejszej pojemności w porównaniu z konkurencją, bez potrzeby rozbudowywania układu chłodzenia,
  • wyższa efektywność i niższe zużycie paliwa dzięki optymalizacji spalania bez EGR oraz aktywnej regeneracji w filtrze cząstek stałych DPF (bez powtrysku paliwa w celu spalenia cząstek, co oznacza mniejsze zużycie paliwa i odciążenie termiczne układu oczyszczania spalin,
  • tylko pasywna regeneracja DPF dzięki ograniczeniu cząstek spalanych w spalinach, co oznacza dłuższe okresy międzyprzeglądowe,
  • najwyższa wartość mocy i momentu obrotowego uzyskiwanych z jednostki pojemności dzięki wyższej sprawności termodynamicznej silników, a także technologii common rail i elektronicznie sterowanym turbosprężarkom o zmiennej geometrii.