HI-eSCR

Najnowocześniejsza technologia

Technologia HI-eSCR opatentowana przez FPT INDUSTRIAL to efekt naszego doświadczenia w projektowaniu i produkcji układów redukcji katalitycznej do zastosowań w motoryzacji:  wyprodukowano już 240 000 silników z SCR, wykorzystywanych we wszystkich segmentach branży.

Silniki Cursor w NOWYM STRALISIE są zoptymalizowane pod względem sprawności termodynamicznej: wyższa temperatura spalania powoduje zmniejszenie zużycia paliwa i generowania cząstek stałych.

Dzięki wysokiej skuteczności systemu HI-eSCR (wskaźnik konwersji > 95% w porównaniu z 80-85% u najlepszej konkurencji), poziom emisji tlenków azotu (NOx) odpowiada normie Euro VI bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR).

Iveco Stralis

PASYWNY DPF
UTLENIANIE CZĄSTEK STAŁYCH PRZEZ NO2
UTLENIANIE CZĄSTEK STAŁYCH PRZEZ O2

SCR
HNCO -> NH3
(REDUKCJA NH i NH3 przez NH3)

DOC
NO -> NO2
UTLENIANIE HC
UTLENIANIE CO
(UTLENIANIE CZĄSTEK STAŁYCH)

WTRYSK MOCZNIKA
TERMOLIZA
MOCZNIK -> HNCO + NH3

CUC
UTLENIANIE NH3

HI-eSCR zapewnia najlepsze połączenie skuteczności i żywotności, przy kompaktowej i lekkiej konstrukcji modułu. Cały system wraz z DPF jest umieszczony w jednej obudowie zamontowanej obok ramy (zmniejszenie objętości i ułatwiona obsługa).

Wraz z wprowadzeniem na rynek NOWEGO STRALISA w silnikach Cursor zaczęto stosować układ wtrysku paliwa COMMON RAIL zintegrowany z głowicą cylindrów. To kolejne unikatowe rozwiązanie IVECO, służące zmniejszeniu skomplikowania podzespołów umieszczonych w komorze silnika.

Dekompresyjny hamulec silnikowy został połączony z zaworem motylkowym w wydechu. W ten sposób powstał SUPER ENGINE BRAKE, o skuteczności hamowania zwiększonej o 30%. SUPER ENGINE BRAKE podnosi bezpieczeństwo eksploatacji i przyczynia się do ograniczenia zużycia podzespołów, co przynosi duże oszczędności na częściach eksploatacyjnych.

Iveco Stralis