HI-BEZPIECZEŃSTWO

Bezpieczny i skuteczny układ hamulcowy

Kierowcy Stralisów mogą liczyć na bezpieczny, skuteczny i niezawodny układ hamulcowy.

Wszystkie Stralisy są wyposażone w wentylowane hamulce tarczowe z przodu i z tyłu (hamulce bębnowe występują tylko w osiach z podwójną redukcją), sterowane elektronicznie przez systemy ABS i EBL w celu optymalizacji rozkładu siły hamowania zależnie od obciążenia oraz opcjonalny ASR.

ABS: układ zapobiegający blokowaniu kół

Układ zapobiega zablokowaniu kół w czasie hamowania, niezależnie od rodzaju nawierzchni.

Sygnały z czujników ABS zamontowanych przy kołach dostarczają precyzyjnych informacji o pracy i reakcjach poszczególnych kół w czasie hamowania. ABS może zatem zmniejszać siłę hamowania zanim któreś koło zostanie zablokowane. Jeżeli stan nawierzchni umożliwia gwałtowniejsze hamowanie, ABS ponownie zwiększa jego siłę, aż do granicy przyczepności.

EBL: elektroniczny układ ograniczania siły hamowania

Stralis jest wyposażony w system EBL optymalizujący siłę hamowania zależnie od obciążenia.
Sygnały z czujników ABS zamontowanych przy kołach dostarczają precyzyjnych informacji o pracy i reakcjach poszczególnych kół w czasie hamowania.

Na podstawie tych danych można obliczyć rozkład obciążeń między przednią a tylną osią i w czasie rzeczywistym kalibrować ciśnienie hamowania przypadające na każdą oś, zgodnie z aktualnymi warunkami

ASR: system antypoślizgowy

ASR wykorzystuje ten sam rodzaj sygnałów, co system ABS, aby zapobiegać ślizganiu się kół napędzanych i poprawić trakcję w czasie przyśpieszania.

Elektroniczny moduł ASR:

  • ptymalizuje stabilność pojazdu, 
  • zapobiega poślizgowi kół napędzanych,
  • zmniejsza zużycie opon.

Dzięki ASR koła napędzane mają zapewnioną najlepszą możliwą trakcję nawet na śliskiej i nierównej nawierzchni.